Over Tip

Tip’s missie:

‘Zoveel mogelijk onderwijsprofessionals in hun kracht zetten’

Tip’s visie:

‘De meest impactvolle partner van het basisonderwijs zijn en op die manier bijdragen aan het oplossen van het lerarentekort binnen 10 jaar’

Ons verhaal en onze passie voor basisonderwijs

Over Tip: Tip is ontstaan vanuit de behoeften van het basisonderwijs zelf. Sinds 2017 maken we ons hard voor gelukkige onderwijsprofessionals die leerlingen rijke en levendige ervaringen bieden. Ervaringen waar ze de rest van hun leven van zullen profiteren. 

De oprichters Roi Rigler en Jurgen Kruger weten vanuit hun eigen schoolperiode als geen ander hoe het is om niet lekker in je vel te zitten. En hoe het is om juist volledig in je kracht te staan. Jij als onderwijsprofessional maakt hierin het verschil voor de leerling. 

Het welzijn en de ontwikkeling van die onderwijsprofessionals zien we dan ook als onze verantwoordelijkheid en verplichting. Door onder andere het lerarentekort neemt de werkdruk in het basisonderwijs de laatste tijd steeds meer toe. Hierdoor is er een grotere uitstroom van leerkrachten en neemt het werkgeluk af. 

Door de krachten te bundelen met honderden basisscholen door het hele land wil Tip het tij keren. Samen met basisscholen zorgen we ervoor dat de professie van leerkracht en onderwijsassistent nog aantrekkelijker wordt. We bieden jou als onderwijsprofessional een passende uitdaging in de buurt, maken een persoonlijk groeiplan en bieden volop coaching en training. Ook verbinden we zij-instromers aan basisscholen. Dit alles met als doel om het lerarentekort op te lossen en te streven naar gelukkige onderwijsprofessionals. Doe jij mee? 

Tip
Over Tip onderwijs

Over Tip

Roi Rigler

Ik werd er als kind thuis op gewezen hoe belangrijk het was om goed te presteren op school. Het streven was dan ook om tot de top van de klas te behoren. Dus toen ik naar de eerste klas van ‘t Atrium in Amersfoort ging, voelde ik een toenemende druk om te presteren. Maar in de tweede en derde klas sloeg die druk om in stress, wat resulteerde dat ik niet lekker in mijn vel kwam te zitten, en de overgang maakte van 3 vwo naar 4 havo. Ondanks mijn volledige inzet waren de bètavakken een struikelblok en bovendien had ik totaal geen affiniteit met deze vakken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld geschiedenis en economie waar ik helemaal in op kon gaan. 

 

Tip

De havo rondde ik succesvol af en de ervaringen die ik daar opdeed wakkerden naderhand een innerlijke drive aan om zelf het verschil te maken bij leerlingen die vastlopen. Ik weet uit eigen hand dat een leerling die niet lekker in zijn vel zit, ook niet aan leren toekomt. Als ik nu reflecteer op mijn schoolperiode had het zo enorm veel bijgedragen als ik het gevoel had dat er meer oog was voor mijn interesses en krachten. Dit werd namelijk naar mijn gevoel overschaduwd door het gegeven dat ik ‘onder gemiddeld’ presteerde voor de bètavakken. Ik had het gevoel niet belangrijk te zijn en volgden deze vakken omdat het moest en niet vanuit intrinsieke motivatie.

De ambitie om als persoon het verschil te maken voor de leerling en de focus te leggen om iemands krachten, interesses en persoonlijke drijfveren, resulteerde in de oprichting van Tip. Hier zet ik, samen met mede-oprichter Jurgen en een fenomenaal onderwijsteam, de onderwijsprofessional centraal. Pas als de onderwijsprofessionals in hun kracht staan, kunnen ze leerlingen optimaal onderwijs bieden en inspireren. Bekijk het LinkedIn profiel van Roï.

Pieter Roeloffs

Op de basisschool was ik voornamelijk bezig met dagdromen en lezen. Eigenlijk was ik 24/7 bezig met het lezen van spannende boeken. Toch ging alles redelijk vanzelf en haalde ik goede cijfers.
Toen kwam echter de middelbare school en maakte ik het mezelf, mede door de leeftijd, enorm lastig. Ik was niet geïnteresseerd in de vakken op school en zag eigenlijk niet in waarom het zo belangrijk was dat ik hard werkte.
Hier had ik dan ook helemaal geen zin in. Dat hield in dat ik na 1 HAVO/VWO naar 2 HAVO ging en daarna bijna naar 3 VMBO. Ook wist ik totaal niet wat voor richting ik op wilde en waar mijn toekomst lag. Dit was best lastig.
Toen maar gekozen voor de vakken waar ik de hoogste cijfers voor haalde. Het is uiteindelijk helemaal goedgekomen, en heb via een omweg zelfs nog mijn VWO diploma behaald.

 

Pieter Roeloffs Tip
Wat me echter altijd is bijgebleven van die periode, waren de docenten die ondanks het uiterlijke beeld van een lastige leerling bereid waren dieper te kijken, en je op een creatieve manier en met humor wisten te motiveren. Die zich altijd bleven inzetten voor mij, een leerling die eigenlijk niet wilde leren. Er zijn wel tientallen docenten die ik me, ondanks dat het even geleden is, goed herinner omdat zij staan voor wat het onderwijs in mijn ogen moet zijn. Betrokken en bevlogen leerkrachten die zorgen dat leerlingen in hun kracht komen te staan en gemotiveerd worden om te leren. En die er alles aan doen om zich in te zetten voor een goede toekomst van hun leerlingen, waar deze dan ook mag liggen, ook op de dagen dat het even wat minder gaat.

 

Mede daardoor heb ik ervoor gekozen om me dagelijks in te zetten voor het onderwijs. Om echt het verschil te maken waar het zo hard nodig is. Dagelijks spreken we met scholen over hun hulpvragen en hoe we deze samen kunnen oplossen.
Het onderwijs moet zich bezig kunnen houden met lesgeven en de ontwikkeling van hun leerlingen. Niet met gigantische lerarentekorten en overspannen leerkrachten. Daar focussen wij ons wel op, we zijn van plan om in de komende jaren nog honderden scholen en schoolleiders uit de brand te helpen. En zo op een positieve manier bij te dragen aan het verminderen van het lerarentekort. Bekijk het LinkedIn profiel van Pieter.

Mats Nanne

Mijn schooltijd begon zoals bij iedereen op de basisschool. Omdat ik veel verhuisde, zat ik op verschillende basisscholen. Uiteindelijk kwam ik op de ST. Radboudschool terecht, waar ik van groep 3 tot en met groep 8 zat. Ik vond mezelf een goede leerling en belandde in groep 6/7 zelfs in de plusgroep voor extra uitdagende opdrachten. In groep 7/8 was dat niet meer zo. Uiteindelijk kreeg ik een mooi advies, namelijk havo/vwo.

Toen brak de tijd van de brugklas aan, wat ik erg spannend vond. De eerste echte toetsen zoals wiskunde en Nederlands gaven me stress, en mijn resultaten waren teleurstellend. Daarna startte ik met huiswerkbegeleiding en ging het weer beter en verliep het weer zoals mijn verwachtingen.

Mats Nanne Tip

Aangekomen in het vierde jaar ging het even mis. Ik gedroeg me als een typische puber en mijn houding in de les was niet goed. Dat zag je ook terug in mijn resultaten. Voor bijna elk vak haalde ik net een voldoende, behalve voor Nederlands en Engels. Omdat je maar voor één kernvak een onvoldoende mocht staan, bleef ik zitten in havo 4.

Na dat jaar wist ik dat ik mijn best moest doen. Gelukkig toonde ik goede moed en haalde ik havo 4 met gemak. In het examenjaar had ik minder stress, omdat ik havo 4 al twee keer had gedaan en de stof nog vers in mijn geheugen zat. Uiteindelijk ben ik geslaagd zonder enkele onvoldoendes.Hierin heeft huiswerkbegeleiding mij altijd geholpen. Ik leerde hier dingen zoals plannen en dit heeft mij voor een aantal jaar zeer goed geholpen. Ik ben tevreden en kijk terug op een leuke tijd op de basisschool en middelbare school. Bekijk het LinkedIn profiel van Mats.

Jurgen Kruger

Ik had het tot mijn missie gemaakt om altijd zo min mogelijk te doen voor school. Dit hield ik goed vol tot de derde klas van de havo. Toen gingen Frans, Engels en wiskunde toch wel erg slecht en bleef ik bijna zitten. Naast dat ik er zelf stress van kreeg, waren mijn ouders ook erg bezorgd.

Extra ondersteuning van een betrokken onderwijzer vormde het keerpunt. Niet alleen mijn cijfers zaten in de lift, maar ook mijn zelfvertrouwen en motivatie kwamen terug. Tijdens deze periode ervaarde ik wat een onderwijzer voor een leerling kan betekenen. Door deze impactvolle ervaring kreeg ik de inspiratie om andere leerlingen ook passend onderwijs en een luisterend oor te bieden.  

Tip

Zeven jaar later heb ik mijn inspiratie omgezet in de landelijke onderwijsinstelling Tip. Over Tip gesproken: door onderwijsprofessionals de juiste ontwikkelingsmogelijkheden en begeleiding te bieden, zijn ze in staat om goed te differentiëren in de klas. Hierdoor kunnen leerlingen groeien, voelen ze zich gehoord en gezien. Bekijk het LinkedIn profiel van Jurgen. 


Tip’s kernwaarden

 

Samenwerken: Iedereen heeft zijn eigen unieke inzichten, krachten en expertise. Door deze bij jezelf te benadrukken en ook bij je collega’s kan je de meeste impact maken op de leerling. Bovendien maakt het je werk een stuk gemakkelijker en leuker door samen te bouwen aan het onderwijs van morgen.

 

Openstellen: wij geloven in jouw groei. Door je open op te stellen tegenover je collega’s en leerlingen op school zal je de grootste leercurve realiseren. Stel vragen en sta open voor feedback en andere inzichten. Hierdoor word je iedere dag een beetje beter. 

 

Werken met de beste onderwijsprofessionals: leerlingen verdienen het om de maximale potentie uit zichzelf te halen. Dit doen we door te werken met inspirerende en gedreven onderwijsprofessionals die zich altijd blijven ontwikkelen. Jij hebt de wil en wij bieden jou alle tools om je vaardigheden te vergroten. Hierdoor kunnen we leerlingen een rijk aanbod bieden wat een springplank zal vormen voor hun toekomst. 

 

Jij als onderwijsprofessional staat centraal: Jij als onderwijsprofessional maakt het verschil. Jij legt het fundament voor de leerling waar hij/zij de rest van het leven op kan voortborduren. Het is daarom onze taak en verantwoordelijkheid om je een nieuwe uitdaging te bieden waarin jij helemaal tot je recht kan komen. We maken een juiste koppeling tussen jouw visie en doelen met die van de school.

 

Vriendschap: Wat is er leuker dan werken met mensen waar je om geeft? Er zullen ongetwijfeld vriendschappen opbloeien met collega’s op de school. Daarnaast kan je ook een vriend(in) of kennis bij ons introduceren en wie weet werken jullie binnenkort dan wel op dezelfde school!


Genoeg over Tip onderwijs, wij zijn benieuwd naar jou! Solliciteer direct en laten we kennismaken. 🙂

Over Tip onderwijs

Snel navigeren
Tip onderwijs

contact Tip onderwijs
Tip
contact Tip onderwijs
contact Tip onderwijs

Jouw route naar persoonlijke groei

Jouw route naar persoonlijke groei Tip onderwijs

Stap 1
Solliciteren

Ben je toe aan de volgende stap in je (onderwijs)carrière? Schrijf je dan in of reageer op onze vacatures.

Stap 2
Selectie

Hebben we direct een mogelijke uitdaging voor je? Dan neemt een van onze onderwijscoördinatoren doorgaans binnen 24 uur contact met je op om kennis te maken. Samen bespreken we je dromen en ambities.

Stap 3
Kennismaking

Als je enthousiast bent over de uitdaging, plannen we een kennismaking op de basisschool in. Je kan de sfeer proeven, kennismaken met je mogelijke toekomstige collega’s en al je vragen stellen.

Stap 4
Evaluatie en start

Geweldig, je hebt een leuk gesprek gehad en er is een match! We regelen meteen de contracten. Heldere afspraken zijn namelijk belangrijk. Samen zorgen we dat je voor de eerste werkdag goed voorbereid bent en je blijft in nauw contact met je vaste TIP onderwijscoördinator.

Stap 5
Jouw ontwikkeling

Tijdens onze samenwerking blijven we volop investeren in je ontwikkeling. Samen maken we een leerplan op maat. Er zijn legio opties, waaronder online trainingen/cursussen en vaardigheidscertificaten.

Tip: mis nooit meer een vacature en schrijf je vandaag nog in.


Tip onderwijs

Bij Tip vinden we de basisschool die echt bij jou past. Wel zo fijn.